Tornion komein jouluikkuna
Osallistuin tässä paikalliseen kisaan Tornion komeimmasta jouluikkunasta ja olen
ollut enemmän kuin innoissani viilatessani ikkunaani mahdollisimman jouluiseksi.
Rakastan joulua ja koristeita ja juhlimista, joten ei liene kummallista, että
olen salamana paikalla tällaisessa kisassa. Puhumattakaan lievästä
kilpailuvietistä..Tärkeintä ei ole voitto, vaan murskavoitto! No ei nyt
kuitenkaan ihan niin tosissaan olla, mutta on kiva saada iloista puuhaa
kaamoksen keskellä ja samalla tulee laitettua muutenkin koristeet esille.
On
hauska myös seurata lasten innostusta asiasta, tottakai juuri meidän ikkunan
pitäisi voittaa ja aktiivisesti saan uutisia kenen kaikkien koulukavereiden
vanhemmat on osallistuneet kisaan. Saan myös päivityksiä, kuinka hienoja on
huhujen mukaan toisten ikkunat eli koulussakin taitaa olla pieni kisa menossa.
Koko urakkahan alkoi raahaamalla oma työpöytä olohuoneen isolle ikkunalle, sillä
sain heti vision useamman kerroksen jouluasetelmasta, joista yhdessä olisi minun
perinnöksi saamani joulukylä. Lapsuudenkodissani joka joulu laitettiin esille
valaistu joulukylä hyllylle ja se oli yksi ihanimmista asioista joulun alla. Nyt se on omakin perinteeni joka vuosi.
No sitten pitikin alkaa kaivamaan suuret joulukoristelaatikot komeron kätköistä ja miettimään ,kuinka saisin ikkunaan mahdollisimman paljon kaikkea mahdutettua. Jouluisissa asioissahan enemmän on enemmän ja parempi vetää yli kuin ali, eikö? Se on ainakin oma mottoni asiassa, joten näin siinä sitten edettiin. Kaikki yksityiskohdat ei varmasti edes näy tielle tai tässä kuvassa, mutta ikuisena perfektionistina hioin tottakai myös pikkuasiat. Ainakin minä ja lapset saadaan nauttia tästä, jos ei muut. Sehän joulun odotuksessa on parasta, nautitaan kaikesta kauniista ja siitä tunnelmasta.
Joulusta voisin sitten jaaritella tästä ikuisuuteen, sillä se vain on jotain niin parasta. Pitänee tehdä joulusta ja perinteistä ihan oma juttunsa! Jatkoa siis luvassa tällä saralla..
Ja tässä siis on minun jouluikkuna, äänestys alkaa muistaakseni 7.12. ja toivon että omani voittaa tottakai! Odotan kyllä innolla myös, että pääsen kiertämään muiden ikkunat läpi ja nauttimaan jouluisesta tunnelmasta. Ikkunat tulee näkyviin ja äänestykseen käsittääkseni Tornion Facebook-sivulle ja somessa ikkunoita löytää tunnisteella #tornionjouluikkuna2020. Ikkunoista julkaistaan myös kartta, jos paikalliset haluaa kierrellä paikanpäällä katselemassa ikkunoita.
Nauttikaahan kaikki muutkin jouluhöperöt tästä ajasta!






Kommentit
Lähetä kommentti